Co z poligrafią?

21 listopada 2015 - Co z poligrafią?

Mniej czytamy lub nie czytamy wcale? Nic nie szkodzi… poligrafia ma się świetnie! Czytelnictwo w Polsce może spadać, ale drukarniom to w żadnym stopniu nie przeszkadza. Branża poligraficzna w ostatnich latach dynamicznie rośnie i nie zanosi się, by miała zwalniać.Takie wnioski zawarto w czwartej edycji raportu „Rynek poligraficzny i opakowań w Polsce”, przygotowywanego przez KPMG we współpracy z Polskim Bractwem Kawalerów Gutenberga.

 
Branża w Polsce jest już warta 11,7 mld zł. Składa się na to praca 8,6 tys. przedsiębiorstw, zatrudniających ponad 46 tys. osób. Coraz większą część sprzedaży zapewniają rynki zagraniczne. W latach 2009-13 eksport produktów poligraficznych wzrósł o prawie o połowę. Motorem była sprzedaż etykiet i papierowych oraz kartonowych opakowań, których eksport skoczył w tym czasie aż o 68 proc. i wartościowo zbliża się do eksportu książek, gazet czy obrazków.