Logo a Identyfikacja Wizualna

15 grudnia 2015 - Logo a Identyfikacja Wizualna

Co to logotyp i czym różni się od logo? Czym jest System Identyfikacji Wizualnej i księga znaku? Identyfikacja Wizualna to nic innego jak narzędzia służace do kreowania wizerunku marki firmy na rynku. To zestawienie symboli i zachowań w firmie celem uzyskania czytelnej a przede wszystkim spójnej identyfikacji rynkowej i wyróżnienia jej spośród konkurencyjnych marek. Na identyfikację wizualną składają się m.innymi logo/logotyp, kolorystyka, krój i rodzaj pisma, oznakowanie przestrzenne budynku lub/i produktów i opakowań jeśli firma takie posiada/produkuje.

 

Księga znaku zawiera standardy użycia logo, opis budowy logo i przykłady wykorzystania logo, w tym warianty zabronione, w materiałach reklamowych. Im bardziej rozbudowana księga znaku, tym więcej przykładów wykorzystania logo jest w jej opisie. Dla dobra wizerunku firmy księgi znaku powinno bezwzględnie przestrzegać. Podstawowa księga znaku powinna powstać wraz z logo i powinna zawierać takie informacje jak:

  • opis logotypu/znaku
  • opis budowy znaku
  • kolorystykę i pola ochronne znaku
  • warianty kolorystyczne logotypu, wersje monokolor i achromatyczne
  • zestawienie krojów pisma i zalecenia ich stosowania
  • przykłady prawidłowej i nieprawidłowej formy logo